Olivera Gajić

Olivera Gajić, redovni profesor

Kontakt
Kabinet: 134
Broj telefona: 021 450-419
E-adresa: gajico@ff.uns.ac.rs

Biografija
Akademska karijera:
2013. - Redovni profesor za užu naučnu oblast Pedagogija, Filozofski fakultet, Novi Sad;
2008. - Vanredni profesor za užu naučnu oblast Pedagogija, Filozofski fakultet, Novi Sad;
2003. - Docent za užu naučnu oblast Pedagogija, Filozofski fakultet, Novi Sad;
- Diplomirala (1984), magistrirala (1999) i odbranila doktorsku disertaciju (2003) na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu, uža naučna oblast Pedagogija; 

Do danas je objavila deset monografija i publikovala desetine radova od međunarodnog i nacionalnog značaja. Svojim saopštenjima  učestvovala je na brojnim naučnim skupovima  u zemlji i inostranstvu.

Studijske posete:
School for Education and Communication, Jönköping (Sweden) 2007; University of Ljubljana (Slovenia) 2008-2009; University of Helsinki (Finland) 2011; University of Debrecen (Hungary) 2011; University of Roehampton, London (UK) 2013.

Članstvo u stručnim asocijacijama:
- Član Društva istraživača u obrazovanju u Srbiji/Evropske asocijacije istraživača u obrazovanju http://www.dios.edu.rs/dr-olivera-gajic-filozofski-fakultet-u-novom-sadu-doktor-pedagoskih-nauka-redovni-profesor/
- Član ATEE - Association for Teacher Education in Europe  https://atee.education/ 

Nastavni rad
Osnovne akademske studije
: Teorije i metodike nastave, Metodički sistemi i aplikacije, Supervizija u pedagogiji, Pedagogija umetnosti, Rad pedagoga u drugim institucijama, Obrazovne reforme u Evropi.
Master akademske studije: Metodika socijalno-pedagoškog rada, Strategije efikasnog obrazovanja, Obrazovanje za ljudska prava i demokratiju, Uvod u omladinski rad u zajednici.
Doktorske akademske studije: Metodičko oblikovanje obrazovnih strategija, Odabrana poglavlja metodike vaspitno-obrazovnog rada, Socijalno-pedagoški rad u (ne)formalnom obrazovanju.

Naučno-istraživački rad
Oblasti interesovanja:
Metodika vaspitno-obrazovnog rada, Vaspitanje umetnošću,  Interkulturalnost i građansko vaspitanje, Socijalno-pedagoški rad, Aktivizam mladih u zajednici.

Učešće na projektima:
- Učestvuje kao rukovodilac i/ili istraživač na više međunarodnih i nacionalnih naučno-istraživačkih projekata finansiranih od strane Ministarstva za nauku Republike Srbije i EACEA:
- Rukovodilac projekta „KVALITET OBRAZOVNOG SISTEMA SRBIJE U EVROPSKOJ PERSPEKTIVI – (KOSSEP), OI 179010 (2011-2019);
- Kontakt osoba na Univerzitetu u Novom Sadu za Tempus projekat Developing Human Rights at the Heart of Higher Education (HEART) EACEA-TEMPUS PROJECT - 517319 (2011-2015).

Članstvo u uredništvima:
- Član uredništva časopisa Journal of Subject Didactics 2466-4618 (Online) http://aes.bio.bg.ac.rs/index.php/JSD/about/editorialTeam
- Član uredništva časopisa Cultural and Religious Studies http://www.davidpublisher.com/index.php/Home/Journal/detail?journalid=42&jx=CRS&cont=editorial 

Bibliografija (izbor)

http://orcid.org/0000-0002-6886-584X

  1. Gagić, Z., Skuban, S., Radulović, B., Stojanović, M. & Gajić, O. (2019). The Implementation of Mind Maps in Teaching Physics - Educational Efficiency and Studentsʹ Involvement, Journal of Baltic Science Education, 18(1), 117-131.  https://doi.org/10.33225/jbse/19.18.117 
  2. Gajić, O. i Lungulov, B. (2018). Interkulturalne kompetencije viđene iz ugla ljudskih prava – obrazovni diskurs. UN. Hrvatić (ured.), Interkulturalne kompetencije i europske vrijednosti. Znanstvena monografija (str. 30-38). Zagreb: Filozofski fakultet u Zagrebu/Odsjek za pedagogiju/Zavod za pedagogiju. Suizdavač: Virovitica: Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici.https://www.bib.irb.hr/949448 
  3. Korać, I. & Gajić, O. (2017). . Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja,49(2), 297 - 313, DOI 10.2298/ZIPI1702297K 
  4. Gajić, O., Budić, S., Andevski, M. & Lungulov, B. (2016). Inclusion of Socially Marginalized Individuals in the Light of Human Rights Education [Inkluzija socijalno marginalizovanih pojedinaca i grupa u institucionalno okruženje i lokalnu zajednicu]. In N. Gutvajn & M. Vujačić (eds.), Challenges and Perspectives of Inclusive Education (pp. 103-117). Belgrade: Institute for Educational Research, Volgograd: Volgograd State Socio-Pedagogical University, Belgrade: Teacher Training faculty, University of Belgrade. https://www.ipisr.org.rs/izdavacka-delatnost/izdanja-instituta/183-challenges-nd-perspectives-f-inclusive-education
  5. Andevski,M., Budić, S. & Gajić, O. (2015). Pogled na sistem vaspitanja i obrazovanja u Narodnoj Republici Kini. Godišnjak Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, 15(2), 47 – 64. https://doi.org/10.19090/gff.2015.2.47-64
  6. Gajić, O. (2014). PROBLEM BASED LEARNING AS A LITERATURE TEACHING STRATEGY. Literary Abilities – Critical Attitude – Creative Thinking. (Schaltungsdienst Lange o.H.G., Berlin) Saarbrücken: Scholar’ Press, OmniScriptum GmbH & Co.KG, 110p.   http://www.amazon.com/Problem-Learning-Literature-Teaching-Strategy/dp/3639714857   
  7. Krajnčan, M.- Polajnar, R. – Gajić, O. (2014). DEALING WITH CHILDHOOD TRAUMA, IIASS – Inovative Issues and Approaches in Social Sciences, IIASS – 7 (3), 167-188.  http://dx.doi.org/10.12959/issn.1855-0541.IIASS-2014-no3-art09
  8. Gajić, O. and Zuković, S. (2013). Integrativity and Interdisciplinarity in Religious and Literary Education, European Journal of Science and Theology, 9 (4), 61-76. https://www.researchgate.net/publication/261471999_Integrativity_and_Interdisciplinarity_in_Religious_and_Literary_Education
  9. Gajić, O. – Budić, S. – Lungulov, B. (2011): Personalne i socio-demografske karakteristike kao korelati vrednosnih orijentacija i interesovanja studenata u Vojvodini, Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, Beograd, 43, 1 (2011), 139-159.http://scindeks-clanci.nb.rs/data/pdf/0579-6431/2011/0579-64311101139G.pdf, doi: 10.2298/ZIPI1101139G. [COBISS.SR-ID 38564623]
  10. Gajić, O. (2011). Građansko obrazovanje za demokratiju : interkulturalnost, aktivizam mladih u zajednici, obrazovanje za demokratsko građanstvo = Civic education for democracy : interculturality, youth activism in community, education for democratic citizenship (EDC). Novi Sad: Filozofski fakultet, pp.159. [COBISS.SR-ID 265838599]

Kompletna bibliografija (pdf)

Vrh strane