Nataša Radusin-Bardić

Nataša Radusin-Bardić, vanredni profesor

Kontakt
Kabinet: 128
Broj telefona: /
E-adresa: natasa.radusin.bardic@ff.uns.ac.rs

Biografija
Diplomirala sam 2001. godine na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Novom Sadu, smer Francuski jezik i književnost. Magistarsku tezu pod nazivom Savremeni francuski razgovorni jezik i njegovo mesto u nastavi francuskog kao stranog jezika. Osnovne fonetsko-fonološke odlike odbranila sam na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Novom Sadu 2007. g. Doktorsku disertaciju pod nazivom Interogativni modalitet u francuskom jeziku u kontekstu nastave francuskog kao stranog jezika odbranila sam, takođe,  na istom fakultetu 2014. g. Od 2004. godine zaposlena sam na Odseku za romanistiku Filozofskog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu (2004-2008 asistent-pripravnik, 2008-2014 asistent, od 2014. g. docent, od 2020. g. vanredni profesor).

Nastavni rad
Fonetika sa fonologijom francuskog jezika I (OAS, 2+4)
Fonetika sa fonologijom francuskog jezika II (OAS, 0+4)
Metodika nastave francuskog jezika (OAS, 2+0)
Metodika nastave francuskog jezika – metodička praksa (MAS, 0+2+0)
Fonodidaktika francuskog jezika (MAS, 2+0+0)

Naučno-istraživački rad

  • Fonetika i fonologija francuskog jezika
  • Metodika nastave francuskog kao stranog jezika
  • Fonodidaktika francuskog kao stranog jezika
  • Jezička varijacija u savremenom francuskom jeziku
  • Kontrastivna analiza (francuski/srpski jezik)

Bibliografija (izbor)

Monografija:

  1. Radusin-Bardić, N. (2019). Interogativni modalitet u francuskom i srpskom jeziku. Edicija E-disertacija, knjiga 19. Novi Sad: Filozofski fakultet. ISBN 978-86-6065-536-5. http://digitalna.ff.uns.ac.rs/sadrzaj/2019/978-86-6065-536-5

Priručnik objavljen u koautorstvu:

  1. Gudurić, S. & Radusin, N. (2008). Phonétique et phonologie de la langue française : cahier d’exercices. Novi Sad: Filozofski fakultet. ISBN 978-86-6065-007-0.

Članci

  1. Radusin-Bardić, N. (2020). Jezička norma i odnos prema jezičkoj varijaciji u nastavi francuskog kao stranog jezika: primer upotrebe direktnog parcijalnog pitanja sa upitnim prilozima. Teme. XLIV/2, 339-354. ISSN 0353-7919 (štampano izdanje). E-ISSN 1820-7804 (online), https://doi.org/10.22190/TEME180703030R.
  2. Radusin-Bardić, N. (2019). Fonetske vežbe u savremenim metodama za učenje francuskog kao stranog jezika. U: S. Gudurić, B. Radić-Bojanić (ur.), Jezici i kulture u vremenu i prostoru VIII/2. Tematski zbornik (str. 507-518). Novi Sad: Filozofski fakultet. ISBN 978-86-6065-543-3.
  3. Radusin-Bardić, N. (2019). Analyse de l’interrogation totale directe dans l’interlangue des apprenants serbophones de FLE. In V. Stanojević, M. Vinaver-Ković (Dir.), Les études françaises aujourd'hui (2018). Interactions dans les Sciences du Langage. Interactions disciplinaires dans les Études littéraires (p. 195-205). Belgrade: Faculté de Philologie de l’Université de Belgrade. ISBN 978-86-6153-608-3, https://doi.org/10.18485/efa.2019.11.ch14.
  4. Radusin-Bardić, N. (2020). Quel français parle-t-on à Radio France ? Godišnjak Filozofskog fakulteta u Novom Sadu. Posebno izdanje. XLV/4, 199-215. ISSN 0374-0730, e-ISSN 2334-7236, DOI: 10.19090/gff.2020.4.199-215.
  5. Radusin-Bardić, N. (2020). Afereza, sinkopa i apokopa u savremenim metodama za učenje francuskog kao stranog jezika. U: S. Gudurić, B. Radić-Bojanić, P. Mutavdžić (ur.), Jezici i kulture u vremenu i prostoru IX/2. Tematski zbornik (str. 405-416). Novi Sad: Filozofski fakultet. ISBN 978-86-6065-615-7.

Kompletna bibliografija (pdf)

Vrh strane