15DFJ28 - Dijahrona frazeologija
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Dijahrona frazeologija | |||
Akronim | 15DFJ28 | |||
Studijski program | Jezik i književnost | |||
Modul | Jezik i književnost (modul-jezik) | |||
Tip studija | doktorske akademske studije trećeg stepena | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 10.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje kandidata sa nastajanjem frazema iz istorijskog aspekta. Razrada semantičkih i morfoloških pitanja kod različitih tipova frazema. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Dijahroni prikaz frazeme kao jezičkog nivoa. Izrada dijahronog niza istorijskih preseka jedne izabrane frazeme. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Pojam frazeme i njihovo mesto u jezičkom sistemu. Tipološka pitanja frazema. Semantičke i morfološke promene u frazemama. Antropomorfne frazeme. Etnostereotipni klišei u mađarskom jeziku. Jezička sudbina poslovica. Poslovice u Bibliji. Povezanost frazeologije sa istorijom kulture. Frazemi u opusu jednog pisca. Kratak istorijat istraživanja frazeme na mađarskom jezičkom području. Frazeološke zbirke. | |||
Sadržaj praktične nastave | transkripcija reprezentativnih tekstova, kompleksna lingvistička analiza izabranih tekstova. Prikupljanje i korišćenje relevantne literature, diskusija o literaturi. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
5 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Izlaganje nastavnika, diskusija | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 40 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 60 |