15EJEJ34 - Savremeni engleski roman
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Savremeni engleski roman | |||
Akronim | 15EJEJ34 | |||
Studijski program | Engleski jezik i književnost | |||
Modul | ||||
Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Pregled osnovnih tematskih, formalnih i stilskih tendencija u savremenom negleskom romanu u poslednje dve decenije dvadesetog veka. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Teorijski aspekti: Uočavanje zajedničkih karakteristika pisaca i dela koja se svrstavaju pod zajednički imenitelj Savremenog engleskog romana po pitanju pripovedačkog postupka, odnosa prema žanru kao i po pitanju odabranih tema, uz uočavanje osobenosti pojedinačnih pripovedačkih postupaka. Praktični aspekti: Osposobnjenost za analiziranje dela Savremenog engleskog romana uz oslanjanje na kritičke tekstove i poetiku postmodernizma. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Ideja 'savremenog engleskog romana' u odnosu na pojmove postmodernizma, (post)feminizma, savremene kulture, potrošačko-zabavljačke industrije i popularne književnosti. Martin Ejmis: savremeni roman, postrošačko društvo i potrošačka kultura 20. veka; osobenosti stila. Džulijan Barns: postmodernistička istorija sveta i problem žanra. Andžela Karter: magijski realizam, zabavljačka industrija i 'gender issues'. Grejem Svift: kolektivne i individualne istorije. Salman Ruždi: Istok i Zapad, interkulturalizam, elementi fantastike u savremenom romanu. Nik Hornbi: žanrovska književnost, 'lad-lit', popularni roman, ideja 'bestselera'. | |||
Sadržaj praktične nastave | Diskusija odabranih tema vezanih za tematske, formalne i stilske odlike pojedinačnih romana. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Predavanja, književna analiza, diskusija, samostalni rad | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 30 | ||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 30 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 20 | |||
Seminari | 20 |