15FLFL010 - Teorija saznanja
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Teorija saznanja | |||
Akronim | 15FLFL010 | |||
Studijski program | Filozofija | |||
Modul | ||||
Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
Uslovljnost drugim predmetima | Nema dodatnog uslova. | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenata sa osnovima rekonstrukcije ljudskog saznanja, njegove geneze i pojmovnosti, kao i sa različitim metodskim pristupima problemu saznanja odn. klasičnim i modernim gnoseološkim pozicijama. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Sticanje osnovne metodološko-terminološke kompetencije potrebne za obradu klasičnih i modernih problema vezanih za nastanak, proveru i konceptualizaciju saznanja. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Pojam i vrste saznanja. Struktura saznanja (subjekt, objekt saznanja). Forme saznanja. Izvori saznanja (čulnost, razum, um). Mogućnosti i granice saznanja. Pojam svesti i nesvesnog. Ideja kao gnoseološki termin. Saznanje i jezik. Osećanja kao kognitivna stanja. Sinestezija kao gnoseološki model. Koncept kognitivnih vrednosti. Pojam i teorije istine. Klasične pozicije: idealizam, skepticizam, racionalizam, empirizam, kriticizam. Savremene pozicije: pozitivizam, neokantovstvo, fenomenologija, naturalizam, analitička filozofija. | |||
Sadržaj praktične nastave | Analiza i intenzivna diskusija tekstova klasičnih i modernih teoretičara saznanja kao sticanje osnovnih gnoseoloških kompetencija i kao priprema za test i usmeni ispit. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Dijaloška metoda, analiza tekstova | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 15 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | 20 | Usmeni ispit | 50 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 15 | |||
Seminari |