15SCSC018 - Sociologija porodice

Specifikacija predmeta
Naziv Sociologija porodice
Akronim 15SCSC018
Studijski program Sociologija
Modul
Tip studija osnovne akademske studije prvog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 5.0 Status predmeta obavezan
    Uslovljnost drugim predmetima nema Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Cilj predmeta je upoznavanje studenata sa osnovnim problemima i dostignućima u sociološkom proučavanju porodice, što je nužan preduslov ne samo proučavanja drugih socioloških pitanja i problema, već i izgrađivanja specifičnog sociološkog načina mišljenja.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Ishod predmeta je dobro poznavanje doprinosa i rezultata sociologije porodice kao jedne od najstarijih i najrazvijenijih socioloških disciplina, što obezbeđuje sticanje potrebnih profesionalnih kvalifikacija, kao i uspešnu primenu stečenih saznanja u budućem profesionalnom radu.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Teorijska nastava obuhvata najznačajnije teme iz sociologije porodice kao posebne sociološke discipline – od nastanka i razvoja moderne porodice, preko osnovnih problema strukture i funkcija savremene porodice, do tendencija njenih budućih promena – pri čemu se porodica posmatra kako kroz njenu univerzalnost i postojanost tako i kroz njene osobenosti i promene
    Sadržaj praktične nastave Praktična nastava:Vežbe, izradu i prezentaciju seminarskih radova, na osnovu slobodnog izbora studenta, te diskusiju o pokrenutim relevantnim pitanjima i problemima iz ove sociološke discipline.
    Literatura
    1. Milić, Anđelka (2001). Sociologija porodice, Kritika i izazovi, Beograd: Čigoja štampa.
    2. Segalan, Martin (2009). Sociologija porodice, Beograd: Klio.
    3. Bobić, M. 2003. Brak ili/i partnerstvo. Beograd: ISI FF.
    4. Tripković, M.; G. Tripković. Ogledi iz sociologije porodice. SO: Učiteljski fakultet.
    5. Milić, A., Tomanović, S. (prir.) 2009. Porodice u Srbiji danas u komparativnoj perspektivi. Bgd: ISI FF.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 1
    Metode izvođenja nastave Nastava se izvodi putem predavanja, vežbi, konsultacija, seminarskih radova; primenjuju se monološka i dijaloška metoda, individualni i grupni rad
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 20 Pismeni ispit
    Praktična nastava Usmeni ispit 40
    Projekti
    Kolokvijumi 20
    Seminari 20
    Vrh strane