15SCSC052 - Sociologija slobodnog vremena i sporta
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Sociologija slobodnog vremena i sporta | |||
Akronim | 15SCSC052 | |||
Studijski program | Sociologija | |||
Modul | ||||
Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | - | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta sociologije slobodnog vremena i sporta sastoji se u upoznavanju studenata sa najvažnijim dostignućima sociološke nauke na ovim područjima. Stečena znanja treba da im omoguće bolje razumevanje problema čoveka u savremenoj civilizaciji dokolice, sporta i «industrije» slobodnog vremena. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Svrha predmeta je i da se ukaže na skrivene, ali suštinske veze i odnose između sportskih fenomena i dubljih antropološko-socioloških struktura koje ih determinišu, što omogućuje njihovo objektivnije sagledavanje i bolje razumevanje. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Predmet sociologije slobodnog vremena: suštinski problemi sociologije slobodnog vremena; teorije kompenzacije i sociologije slobodnog vremena; razlika između slobodnog vremena i dokolice (etimologija termina dokolice, razne definicije dokolice); hobi, slobodno vreme, igra i sport; slobodno vreme i obrazovanje; masovna kultura i slobodno vreme; masovni mediji i slobodno vreme; idolatrija i slobodno vreme; potrošnja i slobodno vreme; zabava i slobodno vreme; sport i slobodno vreme; slobodno vreme i turizam; društvene funkcije slobodnog vremena i sporta; negativni oblici slobodnog vremena kod omladine; obrasci prestupničkog ponašanja omladine u slobodnom vremenu; životni standard, kvalitet života i slobodno vreme; budućnost slobodnog vremena. Socio-kulturno okruženje i sport. Savremeni način života i sport. Društvena stratifikacija i sport. Društvene funkcije i sport (manifestne i latentne funkcije). Lokalna zajednica i sport. Nacionalna kultura, nacionalni karakter i sport. Duh podneblja i sport. Organizaciona klima, organizacione strategije i sport. Sport kao društvena institucija, društvena moć i sport, društvena pokretljivost i sport, fenomen sportske publike, upravljanje sportskom publikom, mogućnost humanizacije sporta. | |||
Sadržaj praktične nastave | - | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 1 | |||
Metode izvođenja nastave | predavanja, seminari, diskusije, konsultacije. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 70 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 20 |