15DFJ12 - Komunikativna prespektiva diskursa

Specifikacija predmeta
Naziv Komunikativna prespektiva diskursa
Akronim 15DFJ12
Studijski program Jezik i književnost
Modul
Tip studija doktorske akademske studije trećeg stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 10.0 Status predmeta izborni
      Uslovljnost drugim predmetima Nema. Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Sticanje kompetencije za teorijsko, analitičko i kritičko sagledavanje, odnosno stvaralačko osmišljavanje i ostvarenje optimalnog rasporeda strukturalno-funkcionalnih segmenata i komponenata unutar rečeničkog iskaza, u cilju prepoznavanja i rekonstrukcije informativnokomunikativne perspektive u različitim oblicima diskursa.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Sticanje teorijskog znanja i neophodnih kompetencija za samostalnu kritičku analizu komunikativne perspektive u različitim oblicima diskursa, kao i sposobnost svesne primene stečenog znanja i iskustva u praksi.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Komunikativna perspektiva i istorija njenog istraživanja. Jezičke funkcije i jezička tipologija. Generativni model rečenice u mađarskom jeziku. Komunikativni model i tradicionalna struktura rečenice. Red reči u srpskom jeziku. Poziciona hijerarhija rečeničkih konstituenata. Uloga intonacije. Pragmatički činioci. Govorni činovi. Diskurs markeri. Komunikativna perspektiva u primenjenoj lingvistici.
      Sadržaj praktične nastave Nema.
      Literatura
      1. Pásztor Kicsi M.: A mai vajdasági magyar napi sajtó és elektronikus média informatív szövegeinek szintaktikai, intonációs és kommunikatív jellemzői. Novi Sad, Filozofski fakultet, 2012. 351 str.
      2. Kiefer F. (ed.): Strukturális magyar nyelvtan I. Mondattan. Bp: Akadémiai Kiadó. 1992
      3. Klaudy K.: Fordítás és aktuális tagolás. Nytud. Ért. Bp: Akadémi Kiadó. 1987.
      4. Popović, Lj.: Red reči u rečenici. Bgd: Društvo za srpski jezik i književnost. 2004 (2. izd.)
      5. Tošović, B.: Komunikativna perspektiva rečenice. = Ivić, M. (ur.): Sintaksa savremenog srpskog jezika. Prosta rečenica. Bgd: Inst. za srp. jez. SANU, Beogradska knjiga, Matica srpska. 2005. 1061–1110.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      5 2
      Metode izvođenja nastave Mešoviti oblici interaktivne nastave: analize konkretnih jezičkih produkata, diskusije itd. Studijski istraživački rad: samostalno istraživanje, konsultacije
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit
      Praktična nastava Usmeni ispit 55
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 45
      Vrh strane