15ДФЈ12 - Комуникативна преспектива дискурса

Спецификација предмета
НазивКомуникативна преспектива дискурса
Акроним15ДФЈ12
Студијски програмЈезик и књижевност
Модул
Тип студијадокторске академске студије трећег степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ10.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметимаНема.Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаСтицање компетенције за теоријско, аналитичко и критичко сагледавање, односно стваралачко осмишљавање и остварење оптималног распореда структурално-функционалних сегмената и компонената унутар реченичког исказа, у циљу препознавања и реконструкције информативнокомуникативне перспективе у различитим облицима дискурса.
      Исходи учења (стечена знања)Стицање теоријског знања и неопходних компетенција за самосталну критичку анализу комуникативне перспективе у различитим облицима дискурса, као и способност свесне примене стеченог знања и искуства у пракси.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеКомуникативна перспектива и историја њеног истраживања. Језичке функције и језичка типологија. Генеративни модел реченице у мађарском језику. Комуникативни модел и традиционална структура реченице. Ред речи у српском језику. Позициона хијерархија реченичких конституената. Улога интонације. Прагматички чиниоци. Говорни чинови. Дискурс маркери. Комуникативна перспектива у примењеној лингвистици.
      Садржај практичне наставеНема.
      Литература
      1. Pásztor Kicsi M.: A mai vajdasági magyar napi sajtó és elektronikus média informatív szövegeinek szintaktikai, intonációs és kommunikatív jellemzői. Нови Сад, Филозофски факултет, 2012. 351 стр.
      2. Kiefer F. (ed.): Strukturális magyar nyelvtan I. Mondattan. Bp: Akadémiai Kiadó. 1992
      3. Klaudy K.: Fordítás és aktuális tagolás. Nytud. Ért. Bp: Akadémi Kiadó. 1987.
      4. Поповић, Љ.: Ред речи у реченици. Бгд: Друштво за српски језик и књижевност. 2004 (2. изд.)
      5. Тошовић, Б.: Комуникативна перспектива реченице. = Ивић, М. (ур.): Синтакса савременог српског језика. Проста реченица. Бгд: Инст. за срп. јез. САНУ, Београдска књига, Матица српска. 2005. 1061–1110.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      52
      Методе извођења наставеМешовити облици интерактивне наставе: анализе конкретних језичких продуката, дискусије итд. Студијски истраживачки рад: самостално истраживање, консултације
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавањаПисмени испит
      Практична наставаУсмени испит55
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари45
      Врх стране