15DFK40 - Žena u književnosti i kulturi starog Dubrovnika
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Žena u književnosti i kulturi starog Dubrovnika | |||
Akronim | 15DFK40 | |||
Studijski program | Jezik i književnost | |||
Modul | ||||
Tip studija | doktorske akademske studije trećeg stepena | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 10.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | Nema uslova. | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Ovladavanje metodama analize književnih – pesničkih i dramskim tekstova koji sadrže predstave o ženama u tradicionalnoj dubrovačkoj kulturama i specifičnom prostoru Dubrovačke republike tokom epoha renesanse i baroka, kada je žena bila predstavljena kroz različite aspekte, pre svega, socijalnih statusa, kroz koje su predstavljeni i svi aspekti istorije i društva tog vremena. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Poznavanje metoda analize i interpretacije govora i predstava o svakodnevnom, privatnom životu. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Sintagme tradicionalna kultura i istorija privatnog života (književna ili komparatistička) naročito aktuelan poslednjih decenija. Kroz predstave o ženama u književnosti i kulturi Starog Dubrovnik može se sagledati slika i o drugima, o društvu u celinit i o istoriji. Analizom slika o ženama iz najviših društvenih staleža, do predstava o sluškinjama, kroz primere iz dela pesnika i komediografa, uspostavlja se živa slika nekadašnjeg vremena. Zahvaljujući, pre svega, metodama novog istorizma, konstituiše se istorija privatnog života od četrnaestog do sedamnaestog veka. Interpretacijom književnih tekstova, dolazilo bi se do zaključaka koliko su zapravo dramska, a koliko poetska dela oslikavala dubrovačku stvarnost toga vremena. Sagledavanje i utvrđivanje promene u predstavi o ženama na prelasku iz epohe humanizma i renesanse u epohu baroka. Viđenje žene iz ugla prvih petrarkista, potom najznačajnijih predstavnika druge generacije, do prelaska u novo doba i predstave u baroku kada se viđenje žene u literaturi znatno promenilo, dok u stavrnosti ostalo isto. | |||
Sadržaj praktične nastave | Rad na odabranim književnim tekstovima. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
5 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Monološka, dijaloška, tekst-metoda, konsultacije. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 0 | Pismeni ispit | 0 | |
Praktična nastava | 0 | Usmeni ispit | 40 | |
Projekti | 0 | |||
Kolokvijumi | 0 | |||
Seminari | 60 |