15MJ005 - Mađarski jezik B1.1

Specifikacija predmeta
Naziv Mađarski jezik B1.1
Akronim 15MJ005
Studijski program Engleski jezik i književnost,Žurnalistika,Istorija,Komparativna književnost sa teorijom književnosti,Mađarski jezik i književnost,Nemački jezik i književnost,Pedagogija,Rusinski jezik i književnost,Slovački jezik i književnost,Socijalni rad,Sociologija,Srpska književnost i jezik,Srpska filologija: Srpski jezik i književnost,Srpska filologija u kontaktu sa slovačkom/mađarskom filologijom,Filozofija
Modul
Tip studija osnovne akademske studije prvog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
    Uslovljnost drugim predmetima Kvalifikacioni test sa odgovarajućim brojem bodova ili položen ispit Mađarski jezik A2.2. Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Cilj predmeta je da se studenti s pasivnog znanja (A nivoi) pređu na aktivni govor – u kratkim crtama (do 5 minuta) odgovaraju na postavljena pitanja o svojim željama, davanje saveta i zapovesti, umeju da predstave sebe i članove porodice, opišu njihove osobine, hobi, buduće želje.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti su po završetku kursa sposobni da predstave sebe i članove porodice, izražavaju buduće želje, da rezervišu sto u restoranu koristeći kondicional,izdaju kratke naredbe, izraze želje prilikom kupovine ili rezervacije, umeju da daju savet (i razumeju kad njima neko objašnjava) kojim putem stići do odredišta, primenjuje IKT sredstva tokom učenja.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave -
    Sadržaj praktične nastave Komparacija prideva, priloške odredbe koje se grade od prideva, prisvojni znak –é, kondicional (sadašnje vreme, indikativ), priloške zamenice (dativ, instrumental, genitiv), imperativ glagola – subjekatska konjugacija, predstavljanje i opisivanje sebe i članova porodice, drugova, upoređivanje, opisivanje budućih željenih događaja, planova, molba i zapovesti.
    Literatura
    1. Gyöngyösi Lívia, Hetesy Bálint, Andrić Edit: Szia! Jó napot! Viszlát! Újvidék: Forum, 2014. (tankönyv / udžbenik)
    2. Gyöngyösi Lívia, Hetesy Bálint, Andrić Edit: Szia! Jó napot! Viszlát! Újvidék: Forum, 2014. (munkafüzet / radna sveska)
    3. Durst Péter: Lépésenként magyarul. Magyar nyelv külföldieknek. Első lépés – Magyar nyelv kezdőknek. Szeged: Szegedi Tudományegyetem, 2005. (tankönyv / udžbenik)
    4. Andrić Edita: Leksikologija i morfologija mađarskog jezika. Filozofski fakultet – Odsek za hungarologiju, Novi Sad, 2003
    5. Andrić Edita: Struktura sintagmi i rečenica u savremenom mađarskom jeziku. Filozofski fakultet – Odsek za hungarologiju, Novi Sad, 2008.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    0 4
    Metode izvođenja nastave Frontalni rad, rad u parovima, rad u grupi, pojedinačan rad. Korišćenje IKT sredstava. Kombinovanje gramatičke, komunikativne i projektne nastave.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit 40
    Praktična nastava 10 Usmeni ispit 30
    Projekti
    Kolokvijumi 20
    Seminari
    Vrh strane