15МЈ005 - Мађарски језик Б1.1

Спецификација предмета
НазивМађарски језик Б1.1
Акроним15МЈ005
Студијски програмЕнглески језик и књижевност,Журналистика,Историја,Компаративна књижевност са теоријом књижевности,Мађарски језик и књижевност,Немачки језик и књижевност,Педагогија,Русински језик и књижевност,Словачки језик и књижевност,Социјални рад,Социологија,Српска књижевност и језик,Српска филологија: Српски језик и књижевност,Српска филологија у контакту са словачком/мађарском филологијом,Филозофија
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаKвалификациони тест са одговарајућим бројем бодова или положен испит Мађарски језик А2.2.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаЦиљ предмета је да се студенти с пасивног знања (А нивои) пређу на активни говор – у кратким цртама (до 5 минута) одговарају на постављена питања о својим жељама, давање савета и заповести, умеју да представе себе и чланове породице, опишу њихове особине, хоби, будуће жеље.
    Исходи учења (стечена знања)Студенти су по завршетку курса способни да представе себе и чланове породице, изражавају будуће жеље, да резервишу сто у ресторану користећи кондиционал,издају кратке наредбе, изразе жеље приликом куповине или резервације, умеју да дају савет (и разумеју кад њима неко објашњава) којим путем стићи до одредишта, примењује ИКТ средства током учења.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставе-
    Садржај практичне наставеKомпарација придева, прилошке одредбе које се граде од придева, присвојни знак –é, кондиционал (садашње време, индикатив), прилошке заменице (датив, инструментал, генитив), императив глагола – субјекатска коњугација, представљање и описивање себе и чланова породице, другова, упоређивање, описивање будућих жељених догађаја, плановa, молба и заповести.
    Литература
    1. Gyöngyösi Lívia, Hetesy Bálint, Andrić Edit: Szia! Jó napot! Viszlát! Újvidék: Forum, 2014. (tankönyv / уџбеник)
    2. Gyöngyösi Lívia, Hetesy Bálint, Andrić Edit: Szia! Jó napot! Viszlát! Újvidék: Forum, 2014. (munkafüzet / радна свеска)
    3. Durst Péter: Lépésenként magyarul. Magyar nyelv külföldieknek. Első lépés – Magyar nyelv kezdőknek. Szeged: Szegedi Tudományegyetem, 2005. (tankönyv / уџбеник)
    4. Андрић Едита: Лексикологија и морфологија мађарског језика. Филозофски факултет – Одсек за хунгарологију, Нови Сад, 2003
    5. Андрић Едита: Структура синтагми и реченица у савременом мађарском језику. Филозофски факултет – Одсек за хунгарологију, Нови Сад, 2008.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    04
    Методе извођења наставеФронтални рад, рад у паровима, рад у групи, појединачан рад. Коришћење ИКТ средстава. Комбиновање граматичке, комуникативне и пројектне наставе.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит40
    Практична настава10Усмени испит30
    Пројекти
    Колоквијуми20
    Семинари
    Врх стране