15MKMK065 - Kurs svetskog romana

Specifikacija predmeta
Naziv Kurs svetskog romana
Akronim 15MKMK065
Studijski program Mađarski jezik i književnost
Modul
Tip studija osnovne akademske studije prvog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
      Uslovljnost drugim predmetima Nema. Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje studenata sa najrelevantnijim paradigmama romana 20. veka kroz motiv lavirinta kao neke vrste pakla. Upoznavanje sa poetikom metanaracije, fantastike, traganja i oblika preplitanja semiotike i narativike. Razvijanje sposobnosti orijentacije u kontekstu svetske književnosti.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Poznavanje najrelevantnije paradigme romana 20. veka kroz motiv lavirinta kao neke vrste pakla. Poznavanje poetike metanaracije, fantastike, traganja i oblika preplitanja semiotike i narativike. Razvijena sposobnost orijentacije u kontekstu svetske književnosti.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Lavirint, ostrvo, noć, ludilo, veštački rajevi kao metafore paklenog putovanja. Čičikovo kružno putovanje: karnevalski, veseli pakao u Gogoljevom romanu Mrtve duše. Nepregledni donji svet u romanu Zamak od Kafke. Moderna odiseja Leopolda Bluma – Džejms Džojs: Uliks. Lavirinti proze u trapericama – Selindžer: Lovac u raži. Lavirint nihilizma u trapericama: Džek Keruak: Na putu. Lavirint vremena – Prust: Tragom nestalog vremena 1. (Svan). Vražja pozadina ljudske posvećenosti - Tomas Man: Doktor Faustus. Lavirint ludila – Fokner: Glas i ludilo. Topos lavirinta u romanu Sto godina samoće Garsije Markeza. Groteskna fantastika pakla 20. veka u Bulgakovljevom romanu Majstor i Margarita. Knjiga i biblioteka kao lavirint, kod Borhesa (Alef, Knjiga peska, Vavilonska biblioteka, Vrt sa stazama, koje se račvaju, Kružne ruševine, Tajno čudo). Knjiga i biblioteka kao lavirint kod Umberta Eka u detektivskom romanu Ime ruže. Mek Karti, Kormak: Nema zemlje za starce.
      Sadržaj praktične nastave Prezentacije, pisanje referata, eseji
      Literatura
      1. Bollobás Enikő: Az amerikai irodalom története. Osiris, Bp., 2005
      2. Pál József szerk.: Világirodalom. Akadémiai Kiadó, Bp., 2005
      3. Maár Judit: A fantasztikus irodalom. Osiris, Bp., 2001
      4. Csányi Erzsébet: Farmernadrágos próza vajdasági tükörben. BTK–VMFK, Újvidék, 2010
      5. Bényei Tamás: Apokrif iratok. Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen, 1997.
      6. Thomka Beáta szerk.: Az irodalom elméletei 1–5. Jelenkor, Pécs, 1996–97
      7. Thomka Beáta szerk.: Narratívák 1–5. Kijárat. Bp. 1998–2001
      8. Meletyinszkij: A mítosz poétikája. Gondolat, Budapest, 1985.
      9. Beckett, S.: Proust. Európa, Budapest, 1988.
      10. Santarcangelo, Paolo: A labirintusok könyve. Európa, Budapest, 2009.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2 0
      Metode izvođenja nastave predavanja, prezentacije, interaktivna analiza dela, razvijanje sposobnosti pismenosti
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit 0
      Praktična nastava 20 Usmeni ispit 70
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari
      Vrh strane