15МКМК065 - Курс светског романа
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Курс светског романа | |||
Акроним | 15МКМК065 | |||
Студијски програм | Мађарски језик и књижевност | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Нема. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са најрелевантнијим парадигмама романа 20. века кроз мотив лавиринта као неке врсте пакла. Упознавање са поетиком метанарације, фантастике, трагања и облика преплитања семиотике и наративике. Развијање способности оријентације у контексту светске књижевности. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Познавање најрелевантније парадигме романа 20. века кроз мотив лавиринта као неке врсте пакла. Познавање поетике метанарације, фантастике, трагања и облика преплитања семиотике и наративике. Развијена способност оријентације у контексту светске књижевности. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Лавиринт, острво, ноћ, лудило, вештачки рајеви као метафоре пакленог путовања. Чичиково кружно путовање: карневалски, весели пакао у Гогољевом роману Мртве душе. Непрегледни доњи свет у роману Замак од Кафке. Модерна одисеја Леополда Блума – Џејмс Џојс: Уликс. Лавиринти прозе у траперицама – Селинџер: Ловац у ражи. Лавиринт нихилизма у траперицама: Џек Керуак: На путу. Лавиринт времена – Пруст: Трагом несталог времена 1. (Сван). Вражја позадина људске посвећености - Томас Ман: Доктор Фаустус. Лавиринт лудила – Фокнер: Глас и лудило. Топос лавиринта у роману Сто година самоће Гарсије Маркеза. Гротескна фантастика пакла 20. века у Булгаковљевом роману Мајстор и Маргарита. Књига и библиотека као лавиринт, код Борхеса (Алеф, Књига песка, Вавилонска библиотека, Врт са стазама, које се рачвају, Кружне рушевине, Тајно чудо). Књига и библиотека као лавиринт код Умберта Ека у детективском роману Име руже. Мек Карти, Кормак: Нема земље за старце. | |||
Садржај практичне наставе | Презентације, писање реферата, есеји | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 0 | |||
Методе извођења наставе | предавања, презентације, интерактивна анализа дела, развијање способности писмености | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 0 | |
Практична настава | 20 | Усмени испит | 70 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |