15NJNJ068 - Metodika nastave nemačkog jezika 2

Specifikacija predmeta
Naziv Metodika nastave nemačkog jezika 2
Akronim 15NJNJ068
Studijski program Nemački jezik i književnost
Modul
Tip studija osnovne akademske studije prvog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 3.0 Status predmeta obavezan
    Uslovljnost drugim predmetima Položeni ispiti iz sledećih jezičkih predmeta sa I i II godine: Uvod u lingvistiku 1 i 2, Morfologija 1 i 2, Fonetika i fonologija, kao i Sintaksa 1 i 2. Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje studenata sa obeležjima dobre nastave, nastavnim planom i programom, standardima postignuća, vrstama planiranja časova i njihovom artikulacijom, nastavnim metodama i metodičkim sistemima, konceptima nastave i oblicima rada, analizom grešaka, testiranjem i vrednovanjem, domaćim zadacima, nastavnim materijalima, nastavničkim kompetencijama.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Student bi trebalo da ume da pripremi nastavni čas nemačkog jezika, da bude sposoban da preuzme ulogu nastavnika u nastavnom procesu, da zada adekvatan domaći zadatak, pravilno vrši testiranja, kao i korekturu grešaka, i da u tu svrhu razvije i primeni određene tipove zadataka.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Obeležja dobre nastave, nastavni plan i program, Zajedničkim evropski referentni okvir za jezike, standardi postignuća, vrste planiranja časova i njihova artikulacija, nastavne metode i metodički sistemi, koncepti nastave i oblici rada, analiza grešaka, testiranje i vrednovanje, domaći zadaci, nastavni materijali, nastavničkie kompetencije, komunikacija i saradnje između nastavnika i učenika.
    Sadržaj praktične nastave Praktična nastava se ogleda u usvajanju nastavnih sadržaja kroz konkretne zadatke na vežbama, kao i uplaniranju, pripremi i prezentovanju nastavne jedinice na času vežbi.
    Literatura
    1. Brand, Tilman von: Deutsch unterrichten: Einführung in die Planung, Durchführung und Auswertung in den Sekundarstufen. Seelze-Velber: Kallmeyer-Klett, 2010.
    2. Stanisavljević, N.; Momčilović, A.; Milojević, Z. Dobra priprema za čas – uspešan čas. Obrazovni kreativni centar.
    3. Najdanović Tomić, J. (2015). Opšti standardi postignuća za kraj opšteg srednjeg i srednjeg stručnog obrazovanja i vaspitanja u delu opšte obrazovnih predmeta. Za predmet strani jezik. Priručnik za nastavnike. Beograd: Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja.
    4. Petrovački, Lj; Štasni; G.: Metodički sistemi u nastavi srpskog jezika i književnosti. Novi Sad: Filozofski fakultet, 2010.
    5. Rösler, D.; Würffel, N: Lernmaterialien und Medien. DLL 5. München: Klett-Langenscheidt, 2014.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 2
    Metode izvođenja nastave Predavanja, individualni rad, rad u paru i u grupama, plenum, istraživački rad.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit
    Praktična nastava 10 Usmeni ispit 50
    Projekti 30
    Kolokvijumi
    Seminari
    Vrh strane