15НЈНЈ068 - Методика наставе немачког језика 2

Спецификација предмета
НазивМетодика наставе немачког језика 2
Акроним15НЈНЈ068
Студијски програмНемачки језик и књижевност
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметимаПоложени испити из следећих језичких предмета са I и II године: Увод у лингвистику 1 и 2, Морфологија 1 и 2, Фонетика и фонологија, као и Синтакса 1 и 2.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са обележјима добре наставе, наставним планом и програмом, стандардима постигнућа, врстама планирања часова и њиховом артикулацијом, наставним методама и методичким системима, концептима наставе и облицима рада, анализом грешака, тестирањем и вредновањем, домаћим задацима, наставним материјалима, наставничким компетенцијама.
    Исходи учења (стечена знања)Студент би требало да уме да припреми наставни час немачког језика, да буде способан да преузме улогу наставника у наставном процесу, да зада адекватан домаћи задатак, правилно врши тестирања, као и коректуру грешака, и да у ту сврху развије и примени одређене типове задатака.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеОбележја добре наставе, наставни план и програм, Заједничким европски референтни оквир за језике, стандарди постигнућа, врсте планирања часова и њихова артикулација, наставне методе и методички системи, концепти наставе и облици рада, анализа грешака, тестирање и вредновање, домаћи задаци, наставни материјали, наставничкие компетенције, комуникација и сарадње између наставника и ученика.
    Садржај практичне наставеПрактична настава се огледа у усвајању наставних садржаја кроз конкретне задатке на вежбама, као и упланирању, припреми и презентовању наставне јединице на часу вежби.
    Литература
    1. Brand, Tilman von: Deutsch unterrichten: Einführung in die Planung, Durchführung und Auswertung in den Sekundarstufen. Seelze-Velber: Kallmeyer-Klett, 2010.
    2. Stanisavljević, N.; Momčilović, A.; Milojević, Z. Dobra priprema za čas – uspešan čas. Obrazovni kreativni centar.
    3. Najdanović Tomić, J. (2015). Opšti standardi postignuća za kraj opšteg srednjeg i srednjeg stručnog obrazovanja i vaspitanja u delu opšte obrazovnih predmeta. Za predmet strani jezik. Priručnik za nastavnike. Beograd: Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja.
    4. Petrovački, Lj; Štasni; G.: Metodički sistemi u nastavi srpskog jezika i književnosti. Novi Sad: Filozofski fakultet, 2010.
    5. Rösler, D.; Würffel, N: Lernmaterialien und Medien. DLL 5. München: Klett-Langenscheidt, 2014.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеПредавања, индивидуални рад, рад у пару и у групама, пленум, истраживачки рад.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит
    Практична настава10Усмени испит50
    Пројекти30
    Колоквијуми
    Семинари
    Врх стране