15SJSJ049 - Analiza diskursa

Specifikacija predmeta
Naziv Analiza diskursa
Akronim 15SJSJ049
Studijski program Srpska filologija u kontaktu sa slovačkom/mađarskom filologijom
Modul
Tip studija osnovne akademske studije prvog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 4.0 Status predmeta obavezan
    Uslovljnost drugim predmetima - Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje sa relevantnim teorijama i metodama analize diskursa u cilju osposobljavanja za analizu različitih tipova diskursa u srpskom jeziku.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Osposobljenost za identifikaciju i analizu različitih tipova diskursa u srpskom jeziku na osnovu primenjenih diskursnih strategija i leksičko gramatičkih obeležja.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Pojmovno-terminološko određenje diskursa. Funkcije jezika. Pregled savremenih teorijskih pristupa i metoda: teorija govornih činova, pragmatika, teorija govornih žanrova, konverzaciona analiza, etnografija komunikacije, osnovi kritičke analiza diskursa. Različiti konteksti interakcije:diskurs i društvo, diskurs i kultura, diskurs i pol, diskurs i identitet, diskurs i ideologija.Vidovi komunikacije.
    Sadržaj praktične nastave Provera teorijskih pristupa na pojedinim tipovima diskursa. Obrada reprezentativnih tipova diskursa i njihovih leksičko-gramatičkih osobina prema osnovnim diskursnim obeležjima i strategijama, te kriterijumu odnosa među učesnicima, temi, nameri i konverzacionom obliku
    Literatura
    1. Diskurs analiza (1993), Svenka Savić, Novi Sad: Filozofski fakultet
    2. Govorni čin direktiva i njihova jezička realizacija u nemačkom i srpskohrvatskom jeziku (1987), Ličen Marina, Novi Sad : Filozofski fakultet, Institut za strane jezike i književnosti.
    3. Govorni činovi (1995), Nada Ivanetić, Zagreb : Zavod za lingvistiku Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
    4. Govorni činovi : ogled iz filozofije jezika (1991). Džon Serl, Beograd : Nolit.
    5. Problem govornih žanrova (1980). Bahtin, Mihail, In: Treći program, vol. 47/ IV: 233-270,
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 2
    Metode izvođenja nastave metoda usmenog izlaganja, metoda razgovora (dijaloška metoda), metoda demonstracije (pokazivanja), metoda rada na tekstu (tekst – metoda), metoda praktičnih radova
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 5 Pismeni ispit 65
    Praktična nastava Usmeni ispit
    Projekti
    Kolokvijumi 30
    Seminari
    Vrh strane