15СЈСЈ049 - Анализа дискурса

Спецификација предмета
НазивАнализа дискурса
Акроним15СЈСЈ049
Студијски програмСрпска филологија у контакту са словачком/мађарском филологијом
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ4.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметима-Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање са релевантним теоријама и методама анализе дискурса у циљу оспособљавања за анализу различитих типова дискурса у српском језику.
    Исходи учења (стечена знања)Оспособљеност за идентификацију и анализу различитих типова дискурса у српском језику на основу примењених дискурсних стратегија и лексичко граматичких обележја.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеПојмовно-терминолошко одређење дискурса. Функције језика. Преглед савремених теоријских приступа и метода: теорија говорних чинова, прагматика, теорија говорних жанрова, конверзациона анализа, етнографија комуникације, основи критичке анализа дискурса. Различити контексти интеракције:дискурс и друштво, дискурс и култура, дискурс и пол, дискурс и идентитет, дискурс и идеологија.Видови комуникације.
    Садржај практичне наставеПровера теоријских приступа на појединим типовима дискурса. Обрада репрезентативних типова дискурса и њихових лексичко-граматичких особина према основним дискурсним обележјима и стратегијама, те критеријуму односа међу учесницима, теми, намери и конверзационом облику
    Литература
    1. Дискурс анализа (1993), Свенка Савић, Нови Сад: Филозофски факултет
    2. Govorni čin direktiva i njihova jezička realizacija u nemačkom i srpskohrvatskom jeziku (1987), Ličen Marina, Novi Sad : Filozofski fakultet, Institut za strane jezike i književnosti.
    3. Govorni činovi (1995), Nada Ivanetić, Zagreb : Zavod za lingvistiku Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
    4. Govorni činovi : ogled iz filozofije jezika (1991). Džon Serl, Beograd : Nolit.
    5. Problem govornih žanrova (1980). Bahtin, Mihail, In: Treći program, vol. 47/ IV: 233-270,
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеметода усменог излагања, метода разговора (дијалошка метода), метода демонстрације (показивања), метода рада на тексту (текст – метода), метода практичних радовa
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања5Писмени испит65
    Практична наставаУсмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми30
    Семинари
    Врх стране