15SZ09 - Socijalni marketing

Specifikacija predmeta
Naziv Socijalni marketing
Akronim 15SZ09
Studijski program Sociologija u socijalnoj zaštiti
Modul
Tip studija master akademske studije drugog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 4.0 Status predmeta izborni
      Uslovljnost drugim predmetima - Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje sa karakteristikama socijalnog marketinga kao postepenog procesa usmerenog ka rešavanju sledećih pitanja: zdravstvenih problema (zdravstvenog i socijalnog osiguranja), problema bezbednosti (zaštita od zlostavljanja), problema zaštite životne sredine i sl. Osim toga, u okviru predmeta bi se ukazalo i na probleme društvene isključenosti, te na mogućnosti uključivanja u društvena zbivanja uz pomoć specifičnih koncepata socijalnog marketinga.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti treba da umeju: da definišu pojmove marketinga i socijalnog marketinga; razumeju i analiziraju najznačajnije teorije marketinške komunikacije; da razumeju značaj socijalnog marketinga u rešavanju socijalnih problema; razumeju razliku između socijalnog i komercijalnog marketinga; da se osposobe za osmišljavanje efikasnih marketinških kampanja u sferi socijalne zaštite; da analiziraju karakteristike socijalnog marketinga i njegovu primenu na rešavanje problema socijalne isključenosti.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Određivanje pojma socijalnog marketinga, kao i razlike između socijalnog i komercijalnog marketinga; Planiranje u socijalnom marketingu; Analiziranje okruženja socijalnog marketinga; Upoznavanje sa mehanizmima određivanja ciljnih grupa; Upoznavanje sa karakteristikama različitih aspekata strategije socijalnog marketinga, kao i sa upravljanjem socijalno marketinškim programima.
      Sadržaj praktične nastave Utvrđivanje osobenosti socijalnog marketinga kroz analiziranje brojnih primera socijalno marketinških kampanja; Osmišljavanje marketinških kampanja za odabrane socijalne probleme.
      Literatura
      1. Kotler, F., Roberto, N., Li, N. (2008). Socijalni marketing. Beograd: Clio.
      2. Smit, P. R. (2002). Marketinške komunikacije. Beograd: Clio.
      3. Levinson, Dž. K. (2009). Gerila marketing. Beograd: IPS.
      4. Milošević, B. (2004). Umeće rada. Novi Sad: Prometej.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2 0
      Metode izvođenja nastave Predavanja, rasprava, prezentacija teorijske i empirijske građe, konsultativni dijalog, izlaganja.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit
      Praktična nastava Usmeni ispit 70
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 20
      Vrh strane