15СЗ09 - Социјални маркетинг

Спецификација предмета
НазивСоцијални маркетинг
Акроним15СЗ09
Студијски програмСоциологија у социјалној заштити
Модул
Тип студијамастер академске студије другог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ4.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметима-Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање са карактеристикама социјалног маркетинга као постепеног процеса усмереног ка решавању следећих питања: здравствених проблема (здравственог и социјалног осигурања), проблема безбедности (заштита од злостављања), проблема заштите животне средине и сл. Осим тога, у оквиру предмета би се указало и на проблеме друштвене искључености, те на могућности укључивања у друштвена збивања уз помоћ специфичних концепата социјалног маркетинга.
      Исходи учења (стечена знања)Студенти треба да умеју: да дефинишу појмове маркетинга и социјалног маркетинга; разумеју и анализирају најзначајније теорије маркетиншке комуникације; да разумеју значај социјалног маркетинга у решавању социјалних проблема; разумеју разлику између социјалног и комерцијалног маркетинга; да се оспособе за осмишљавање ефикасних маркетиншких кампања у сфери социјалне заштите; да анализирају карактеристике социјалног маркетинга и његову примену на решавање проблема социјалне искључености.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеОдређивање појма социјалног маркетинга, као и разлике између социјалног и комерцијалног маркетинга; Планирање у социјалном маркетингу; Анализирање окружења социјалног маркетинга; Упознавање са механизмима одређивања циљних група; Упознавање са карактеристикама различитих аспеката стратегије социјалног маркетинга, као и са управљањем социјално маркетиншким програмима.
      Садржај практичне наставеУтврђивање особености социјалног маркетинга кроз анализирање бројних примера социјално маркетиншких кампања; Осмишљавање маркетиншких кампања за одабране социјалне проблеме.
      Литература
      1. Kotler, F., Roberto, N., Li, N. (2008). Socijalni marketing. Beograd: Clio.
      2. Smit, P. R. (2002). Marketinške komunikacije. Beograd: Clio.
      3. Levinson, Dž. K. (2009). Gerila marketing. Beograd: IPS.
      4. Milošević, B. (2004). Umeće rada. Novi Sad: Прометеј.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      20
      Методе извођења наставеПредавања, расправа, презентација теоријске и емпиријске грађе, консултативни дијалог, излагања.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит
      Практична наставаУсмени испит70
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари20
      Врх стране