15ДФЈ25 - Примењена когнитивна лингвистика

Спецификација предмета
НазивПримењена когнитивна лингвистика
Акроним15ДФЈ25
Студијски програмЈезик и књижевност
Модул
Тип студијадокторске академске студије трећег степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ10.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметимазнање енглеског језика на нивоу Б2Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са основним појмовима, начелима и питањима примењене когнитивне лингвистике. Развијање компетенција неопходних за самосталан истраживачки рад на пољу примењене когнитивне лингвистике.
      Исходи учења (стечена знања)Студенти поседују теоријска, научна и методолошка знања из области примењене когнитивне лингвистике и способни су за самостални истраживачки рад у овом пољу.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеОсновни појмови, принципи и поставке когнитивне лингвистике. Комуникативна и метафоричка компетенција у матерњем и страном језику. Когнитивни процеси у усвајању и учењу страног језика. Улога знања о свету и енциклопедијског знања у усвајању и учењу страног језика. Појмовна метафора и усвајање вокабулара и граматике. Појмовна метонимија и њена контекстуална условљеност. Улога метонимије у кохезији дискурса на страном језику. Стратегије за развијање метафоричке компетенције у страном језику. Адаптација и израда наставног материјала по принципима примењене когнитивне лингвистике.
      Садржај практичне наставеМетодологија когнитивнолингвистичких и примењено-когнитивнолингвистичких истраживања. Етичност у истраживању. Квантитативно и квалитативно истраживање. Кодирање података. Обрада и тумачење података.
      Литература
      1. Achard, M. and S. Niemeier. 2004. Cognitive Linguistics: Second Language Acquisition and Foreign Language Teaching. Berlin: Walter de Gruyter.
      2. Boers, F. and S. Lindstromberg. eds. 2008. Cognitive Linguistic Approaches to Teaching Vocabulary and Phraseology. Amsterdam: Mouton de Gruyter.
      3. Kristiansen, G. ed.. 2006. Cognitive Linguistics: Current Applications And Future Perspectives. Berlin: Walter de Gruyter
      4. Littlemore, J. 2009. Applying Cognitive Linguistics to Second Language Learning and Teaching. Basingstoke/New York: Palgrave Macmillan.
      5. Littlemore, J. and Low, G. 2006. Figurative Thinking and Foreign Language Learning. Basingstoke/New York: Palgrave Macmillan.
      6. Niemeier, S. and R. Dirven. eds. 2001a. Applied Cognitive Linguistics: Language Pedagogy. Berlin: Walter de Gruyter.
      7. Niemeier, S. and R. Dirven. eds. 2001b. Applied Cognitive Linguistics: Theory and Language Acquisition. Berlin: Walter de Gruyter.
      8. Putz, M.and L. Sicola. eds. 2010. Cognitive Processing in Second Language Acquisition. Amsterdam: John Benjamins.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      52
      Методе извођења наставеВербално-текстуална, илустративна, аналитичка, истраживачка метода.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавањаПисмени испит50
      Практична настава20Усмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари30
      Врх стране