15ДФЈ40 - Превођење и студије културе

Спецификација предмета
НазивПревођење и студије културе
Акроним15ДФЈ40
Студијски програмЈезик и књижевност
Модул
Тип студијадокторске академске студије трећег степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ10.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметима/Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање са модерним теоријама и тумачењима феномена превода и превођења 20. и 21. века, насталих у оквиру такозваног културолошког заокрета у студијама превођења. Усвајање кључних појмова из домена теорије превођења и теорије рецепције у контексту студија културе и компаративног проучавања књижевности. Увид у начине представљања другог (текста, аутора, језика, културе, рода...) кроз превођење.
      Исходи учења (стечена знања)Стицање знања о видовима проучавања превода и процеса превођења и примена теоријског знања на конкретним текстовима са становишта поетичког и културолошког трансфера и рецепције.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеТеорија превођења као научна дисциплина, темељни текстови 70-их и 80-их година (Џ. С. Холмс, Џ. Стајнер, К. Рајс, Х. Вермер, А. Мешоник, И. Евен-Зохар, Г. Тури, А. Берман). Културолошки заокрет (С. Баснет, А. Лефевр, Л. Венути и др), социологија превођења, постколонијално превођење, превођење и родне теорије.
      Садржај практичне наставеАнализа варијанти превода одабраних књижевних текстова.
      Литература
      1. Bassnett, Susan, Translation Studies, 1980
      2. Venuti, Lawrence, The Translation Studies Reader, 2000, 2004, 2012
      3. Веселиновић, Соња, „Превођење, рецепција и канон“, Аспекти идентитета и њихово обликовање у српској књижевности, Н. Сад, 2014, 55-63
      4. Евен-Зохар, Итамар, „Положај преводне књижевности унутар књижевног полисистема“, Мостови, 139/140 (2007), 5-10
      5. Simon, Sherry, Gender in Translation, 1996
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      52
      Методе извођења наставеПредавања, анализа текстова, дискусија, индивидуални консултативни рад
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавањаПисмени испит
      Практична наставаУсмени испит30
      Пројекти70
      Колоквијуми
      Семинари
      Врх стране