15ДФК4 - Генерација 1950 у мађарској књижевности у Војводини

Спецификација предмета
НазивГенерација 1950 у мађарској књижевности у Војводини
Акроним15ДФК4
Студијски програмЈезик и књижевност
Модул
Тип студијадокторске академске студије трећег степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ10.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметимаНемаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаЦиљ предмета је оспособљавање полазника докторских студија за изучавање и дубинску анализу мађарске књижевности у Војводини у периоду од 1950. до 1960. године када се јављају писци великог формата које називамо „Генерацијом 1950“.
      Исходи учења (стечена знања)Истраживањем и читањем изворних текстова и рецепције остварује се оспособљеност доктораната да боље разумеју историју књижевности и важне друштвене и књижевне токове мађарске књижевности у Војводини и значајна су аспекта развоја мађарске књижевности која се у то време ослобађа пропагандистичких баријера и постаје књижевност у савременом смислу.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеПојам и проблем периодизације. Предисторија. Писац историје овог поднебља: Јанош Херцег. Холокауст као доживљај и тема: Јожеф Дебрецени. Критичар, есејиста и организатор књевног живота: Ћерћ Б. Сабо. Песник традиционалних вредности и форми: Ференц Фехер. Почеци урбане књижевности: Карољ Ач. Нарација и кратке форме: Иштван Немет. Полелмике и разилажења, почеци модерне литературе.
      Садржај практичне наставеАнализа дела мађарске књижевности у Војводини.
      Литература
      1. Toldi Éva: Herceg János. Forum, Újvidék, 1991.
      2. Bányai János: Kisebbségi magyaróra. Forum, Újvidék, 1996.
      3. Bori Imre: A jugoszláviai magyar irodalom története. Forum, Újvidék, 2007.
      4. Major Nándor: Kényszerhelyzetben árnyalatokért. Forum, Újvidék, 2011.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      52
      Методе извођења наставеФронтална настава, комбиновање фронталног и индивидуалног рада, анализа текстова.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавањаПисмени испит
      Практична наставаУсмени испит55
      Пројекти45
      Колоквијуми
      Семинари
      Врх стране