15ЕЈЕЈ48 - Генеративна синтакса 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Генеративна синтакса 2 | |||
Акроним | 15ЕЈЕЈ48 | |||
Студијски програм | Енглески језик и књижевност | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Да се пружи опсежан увод у теоријска и суштинска разматрања о језичкој способности која су навела Ноама Чомског да развије генеративну граматику ; да се студентима пружи увид у методолошка разматрања и у механизме који су неопходни за разумевање и споровођење анализе језичких података у минималистичком теоријском оквиру | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти разумеју основе минималистичког програма, разумеју зашто је теорија структурирана на начин на који јесте и како се она уклапа у ширу слику језика и ума; умеју да анализирају једноставне реченице, да разумеју и да конструишу синтаксичке аргументе; разумеју везу између података и теорије у синтакси и лингвистици уопште. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Субјекат и објекат - врсте, падеж, слагање. Функцијске категорије фразе детерминатора и комплементизатора. Померање упитних елемената. Локалост. | |||
Садржај практичне наставе | Примена знања стечених на предавањима на језичке податке. Дискусија. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Теоријска настава, дискусије, практична настава. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 50 | ||
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | 30 | |||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари |