15ЕМ004 - Когнитивнолингвистички модели комуникације
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Когнитивнолингвистички модели комуникације | |||
Акроним | 15ЕМ004 | |||
Студијски програм | Енглески језик и књижевност | |||
Модул | ||||
Тип студија | мастер академске студије другог степена | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Прагматика | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | да студенти овладају теоријским и практичним знањима у вези с когнитивнолингвистичким приступом комуникацији, према коме је комуникација когнитивни процес који подразумева конструисање значења, и активно учешће примаоца поруке;даовладају теоријама које објашњавају конструисање значењау сложеним речима, исказима и дискурсу, с посебним акцентом на имплицираном значењу | |||
Исходи учења (стечена знања) | теоријски аспекти − усвојеност релевантних знања, појмова и термина; практични аспекти –активна примена усвојених знања на конкретним примерима употребе језичких и визуелних елемената; способност вршења самосталних истраживања. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Појам комуникације. Комуникација као преношењезначења: енкодирање и декодирање поруке. Комуникација као стварање значења: активна улога примаоца поруке. Когнитивна семантика/прагматика: семантичка структура, појмовна структура, концептуализација, енциклопедијско знање, контекст, (не)композитивност. Комуникација у когнитивној лингвистици: конструисање значења, семантички оквир, ментални простор, пресликавања. Језик и слика као индикатори за конструисање значења. Имплициранозначење. Теорија менталних простора (ТМП). Практична примена ТМП: изражавање веровања, жеља, хипотетичкихситуација, контрафактиви, аналогије, двосмислености, нелогичности. Теорија појмовне интеграције (ТПИ).Практична примена ТПИ: полиморфемске речи, именичке фразе, аналогија,метафора, метонимија, контрафактиви. | |||
Садржај практичне наставе | Увежбавање обрађеног градива; практична примена теорија уконкретним задацима с језичким и/или визуелнимелементимакао индикаторимазначења, у различитим регистрима; анализа чланака;излагање и анализа студентских пројеката | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Фронтално излагање градива; дискусија о градиву, урађеним задацима и прочитаним чланцима; самостално решавање практичних задатака; групни рад; усмена излагања пројеката. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 60 | ||
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | 40 | |||
Колоквијуми | ||||
Семинари |