15МКМК028 - Мађарско-јужнословенски интертекстови

Спецификација предмета
НазивМађарско-јужнословенски интертекстови
Акроним15МКМК028
Студијски програмМађарски језик и књижевност
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметимаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаТеорија, терминологијаи метаморфоза компаратистике. Интерпретације текстова и интертекстова
      Исходи учења (стечена знања)Нови поступци у науци и праћење вредности других култура.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеПојам и терминологија компаратистике, теоријске предигре и проблем интертекстуалности. Историја књижевности, критика и компаратистика.Проблем идентичности и идентичност текста. Однос компаратистике са осталим наукама о књижевности. Светска књижевност и компаратистика. Историја истраживања мађарске компаратистике и узајамних веза мађарске и јужнословенске књижевности. Узајамне везе у контексту књижевности Монархије и Средње Европе. Теоријски аспекти: интертекстуалност и интермедијалност. Конкретне интерпретације текстова и интертекстова(18. и 19. век, Ади, Костолањи; Фриђеш Каринти и Станислав Винавер, Данило Киш и модерна мађарска поезија, Петер Естерхази и Данило Киш, Књижевност Монархије и Данило Киш; Мађарска књижевност и Александар Тишма; Концептуализам, Романи Драгана Великића –компаративно разумевање; Постмодернизам; Превод и компаратистика
      Садржај практичне наставе
      Литература
      1. Angyalosi Gergely és Varga László szerk.: Intertextualitás. Helikon, 1996, 1–2.Bori Imre: Tanulmányok a magyar–délszláv irodalmi kapcsolatokról. Forum, Újvidék, 1987.Циндори-Ш., Марија: Ендре Ади у српској књижевности. 2007.Čudić, Marko: A Sorstalanság szerb fordításáról. Híd, 2006, 6–7. (június–július), 96–105.Fried István: Bevezetés az összehasonlító irodalomtudományba. Lucidus Kiadó, Budapest, 2012.Е., Гвозден: Књижевна терминологија и домен компаратистике. Београд–Панчево, 2010.JuhászErzsébe
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      20
      Методе извођења наставепредавање, дискусија, самостално истраживање, компаративна метода, студентски реферати
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит
      Практична наставаУсмени испит60
      Пројекти
      Колоквијуми30
      Семинари
      Врх стране