15МКМК032 - Компаратистика и интердисциплинарност

Спецификација предмета
НазивКомпаратистика и интердисциплинарност
Акроним15МКМК032
Студијски програмМађарски језик и књижевност
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметима-Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са теоријом, метаморфозом и перспективом компаратистике.
    Исходи учења (стечена знања)Нови огледи и поступци. Од компаратистике до интердисциплинарности.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеПојам компаратистике, динамика кретања културе и проблем интертекстуалности. Компаративни и интегративни пут. Књижевност Монархије и Средње Европе. Појам књижевности Монархије, мит династије Хабсбурга и Дунава. Монархија као тема и модел. Град и компаратистика. Узајамне везе разних култура. Имагологија и компаратистика. Праг и истраживање чешке књижевности. Проблем књижевности Средње Европе. Научна истраживања 20. и 21. века. Гедел, Ешер, Бах, Естерхази и наука о књижевности. Музика (књижевност Монархије, џез, блуз итд.), ликовна уметност и текст. „Читање“ фотографије. Филм и књижевност. Нове методе интермедијалних анализа. Превођење и компаративна књижевност. Посткултура.
    Садржај практичне наставеШколске наративе и контексту књижевности Монархије. Интерпретације текстова. Pictorial turn, iconic turn. Филм у књижевности. Видеоклип у књижевности. Музички интертекстови и алузије у књижевности. Гедел и мађарска књижевност. Спорт и књижевност. Позориште као медиј и промене културе.
    Литература
    1. Esterházy Péter: Puskás, Gödel, passz. In: Esterházy P.: A szabadság nehéz mámora. Magvető, Bp. 2003, 129–136.
    2. Fried István: Bevezetés az összehasonlító irodalomtudományba. Lucidus Kiadó, Budapest, 2012.
    3. Đorđević, Jelena: Postkultura. Uvod u studije kulture. Clio, Beograd, 2009.
    4. Hofstadter, D. R.: Gödel, Escher, Bach. Egybefont Gondolatok Birodalma. Typotex, Budapest, 2012.
    5. Juhász Erzsébet: Tükörképek labirintusa. Újvidék, Forum Könyvkiadó, 1996.
    6. Magris, Claudio: Duna. Fordította: Barna Imre, Kajtár Mária. Európa Könyvkiadó, Budapest, 2012.
    7. McLuhan, Marshall: A Gutenberg-galaxis (A tipográfiai ember létrejötte). Ford. Kristó Nagy I. Trezor, Bp., 2001.
    8. Mitchell, W. J. Th.: Mi a kép? Ford.: Szécsényi E. In: Bacsó B. sz.: Kép – Fenomén – Valóság. Kijárat, Bp., 1997.
    9. Philip, Robert: Performing Music in the Age of Recording. New Haven and London: Yale University Press, 2004.
    10. Sághy Miklós: A fény retorikája. (Mándy Iván, Mészöly Miklós). Tiszatáj, Szeged, 2009.
    11. Szajbély Mihály: Intermediális randevúk a 19. században. Pannónia Könyvek, Pécs, 2008.
    12. Szegedy-Maszák Mihály: Szó, kép, zene. A művészetek összehasonlító vizsgálata. Kalligram, Pozsony, 2007.
    13. Vörös István: A švejki lélek. M. Kundera, B. Hrabal és L. Vaculik munkásságáról. Holnap Kiadó, Budapest, 2002.
    14. Gilbert Edit: Az együttérzés irodalmai és vonzatai. Budapest: PONT Kiadó, 2014.
    15. Csúri Károly et al. szerk.: Határátlépések. Kulturális terek reprezentációi. Budapest: Gondolat, 2009.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    21
    Методе извођења наставеПредавање, интерактивна метода, дискусија, реферат.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит60
    Практична настава20Усмени испит
    Пројекти10
    Колоквијуми
    Семинари
    Врх стране