15МКМК033 - Синтакса 1
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Синтакса 1 | |||
Акроним | 15МКМК033 | |||
Студијски програм | Мађарски језик и књижевност | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљност другим предметима | – | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање научно утврђених чињеница о простим реченицама, њеним деловима и врстама, као и о њиховом функционисању у језичкој пракси. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће стећи сазнања о структури реченице у мађарском језику и о природи њених функционалних делова, и биће оспособљени да препознају разне реченице и делове реченица, као и да правилно формирају просте реченице. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Појам и карактеристике реченице. Изјава. Реченице са пригодном и са сталном структуром. Врсте реченица. Противуречности форме и садржаја. Тврдња и негација. Граматичка оформљеност реченице. Структура реченице. Синтагме и реченични делови. Органски и неоргански делови. Непотпуне реченице. Појам и врсте реда речи. Интонација у реченици. | |||
Садржај практичне наставе | Анализа простих реченица разних функција и структура, конструисање реченице, примењивање правила интерпункције. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Излагање научних чињеница, предочење одговарајућих примера из стандардног језика. Дискусија о теоријским питањима и о могућностима примењивања, практичан рад у виду анализе и синтезе. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 40 | |
Практична настава | Усмени испит | 25 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 25 | |||
Семинари |