15МКМК053 - Облици језичке комуникације (на мађарском језику)

Спецификација предмета
НазивОблици језичке комуникације (на мађарском језику)
Акроним15МКМК053
Студијски програмМађарски језик и књижевност
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаЗнање мађарског језикаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са специфичним карактеристикама појединих комуникационих облика од свакодневног спонтаног говора и писаног парола до писаних интерактивних комуникационих облика на интернету.
    Исходи учења (стечена знања)Студенти стичу способност препознавања и оцењивања конкретних комуникационих облика на основу њихових фонолошких, лексиколошких, морфолошких, синтаксичких и стилских карактеристика.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеПојам комуникације и њено научно проучавање. Модели и основни типови комуникације. Mедији и начин комуницирања. Комуникативна способност и функционални стилови. Спонтани говор. Комуникативна перспектива. Прозодија говора. Говорни чинови. Карактеристике писаног изражавања. Утицај синтаксичких фактора на комуникативност. Језиччко изражавање у масовним медијима. Комуникација преко интернета.
    Садржај практичне наставеАнализа разних врста текстова, писмене и говорне вежбе, презентавије, провера знања путем тестирања.
    Литература
    1. Buda Béla: A közvetlen emberi kommunikáció szabályszerűségei. Bp. Animula, 1994.
    2. Béres István – Horányi Özséb: Társadalmi kommunikáció. Bp. Osiris Kiadó, 2001.
    3. Pléh Cs. – Síklaki I. – Terestyéni T.: Nyelv – kommunikáció – cselekvés. Bp. Osiris Kiadó, 1997.
    4. Gecső T. – Sárdi Cs.: A kommunikáció nyelvészeti aspektusai. Bp. Tinta, 2009.
    5. Bódi Zoltán: A világháló nyelve. Bp., Gondolat Kiadó, 2004.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    21
    Методе извођења наставеМешовити облици интерактивне наставе: презентације, постери, илустративни аудио-визуелни, мултимедијални материјали, анализе конкретних језичких продуката, дискусије итд.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања5Писмени испит
    Практична настава15Усмени испит50
    Пројекти20
    Колоквијуми10
    Семинари
    Врх стране