15ММ006 - Мађарска књижевност 19. века са образовним моделима
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Мађарска књижевност 19. века са образовним моделима | |||
Акроним | 15ММ006 | |||
Студијски програм | Мађарски језик и књижевност | |||
Модул | ||||
Тип студија | мастер академске студије другог степена | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Проучавање историје мађарске књижевности 19. века са аспекта подучавања матерњег језика. Анализа интерпретативних могућности процеса, појава и текстова мађарске књижевности 19. века у процесу образовања. Примена корелативног, интерактивног образовног модела на мађарску књижевност 19. века. Преглед мултимедијалних могућности. Откривање могућности мултикултуралних и вишејезичких педагошких модела. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Постизање рутине и способности у примени интерпретацијских могућности и педагошких модела мађарске књижевности 19. века. Разумевање књижевног наслеђа и препознавање његове улоге у подучавању матерњег језика. Препознавање корелација између књижевног наслеђа и савремене књижевности – њихова примена у образовању. Схватање значаја књижевног наслеђа с аспекта разумевања садашњости. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Дискурзивни аспект анализе књижевних епоха, процеса и стилова. Презентовање прошлости у књижевности: историјска наратива. Културноисторијски аспекти у разумевању мађарских књижевних текстова 19. века. Слика у књижевном тексту. Књижевне појаве у интердисциплинарном миљеу. Поновно писање мађарске књижевности 19. века у најновијој мађарској књижевности. Мађарска књижевност 19. века на филмском платну. | |||
Садржај практичне наставе | Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад Израда интердисциплинарних модела разумевања мађарске књижевности 19. века. Израда мултимедијалних образовних модела. Интерпретације и презентације текстова. Компаративне анализе текстова. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе | Предавање. Презентација. Дискурси. Истраживачки семинарски радови. Интерпетације текстова. Истраживања на интернету. Израда модела у тимском раду. Филмска пројекција. Слушање музике. Примена других средстава дигиталне културе. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | 20 | Усмени испит | 70 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |