15СЈСЈ006 - Увод у лингвистику 2: Темељи науке о језику
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Увод у лингвистику 2: Темељи науке о језику | |||
Акроним | 15СЈСЈ006 | |||
Студијски програм | Српска филологија у контакту са словачком/мађарском филологијом | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљност другим предметима | Положен испит из предмета Увод у лингвистику 1: Темељи језика. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Овладавање основним знањима о устројству науке о језику и њеном развоју. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент влада основним знањима о устројству и развоју науке о језику. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | I. Устројство науке о језику: 1. Дефиниције и дисциплинарне одреднице: Назив (филозофија, реторика, глотологија, граматика, филологија, лингвистика), предмет , метод, појмови, термини и симболи, теорије и хипотезе, циљеви и статус, 2. Разврставања по ширини и општости захватања (микро- и макролингвистика), виду испољавања, нивоу проучавања (лингвистичке дисциплине), и теоријско-методолошки („правци“ у лингвистици). II. Кратка историја науке о језику: 1. Античко доба – Индија и Грчка, 2. Од Римљана до 18. века, 3. Наука о језику у ХIХ веку, 3.1. Компаратисти и младограматичари, 3.2. Вилхелм фон Хумболт, 3.3. Биолошки натурализам, 3.4. Бодуен де Куртене, 4. Наука о језику у XX веку, 4.1. Структурална лингвистика, 4.1.1. Фердинанд де Сосир и Женевска школа, 4.1.2. Роман Јакобсон и Прашка школа, 4.1.3. Луј Хјелмслев и Копенхашка школа, 4.1.4. Амерички структурализам, 4.2. Ноам Чомски и Генеративна лингвистика (основе), 4.3. Интердисциплинарна лингвистика, 4.3.1. Антрополингвистика, 4.3.2. Психолингвистика, 4.3.3. Социолингвистика. | |||
Садржај практичне наставе | Увид у одабрану најважнију литературу и њено тумачење. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 0 | |||
Методе извођења наставе | Mетода усменог излагања; метода разговора (дијалошка метода); метода демонстрације (показивања) | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 60 | ||
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 40 | |||
Семинари |