15СКСК085 - Македонска књижевност 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Македонска књижевност 2 | |||
Акроним | 15СКСК085 | |||
Студијски програм | Српска књижевност и језик | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Студенти треба да се упознају са традицијом модерног македонског песништва и токовима савремене македонске поезије, а у контексту јужнословенских књижевности и да се оспособе за њено критичко и теоријско тумачење. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Познавање доминантних токова и стваралаца модерне македонске поезије у јужнословенском контексту. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Поетичке, стилске, тематске, формално-језичке специфичности македонске поезије. Положај сталних песничких облика, слободног стиха, песме у прози. Однос према традицији. | |||
Садржај практичне наставе | Интерпретација песама (Константин Миладинов, Рајко Жинзифов, Григор Прличев, Коста Рацин, Ацо Шопов, Блаже Конески, Славко Јаневски, Гане Тодоровски, Матеја Матевски, Богомил Ђузел, Петре М. Андреевски, Влада Урошевић, Анте Поповски, Јован Котески, Михаил Ренџов, Радован Павловски, Ефтим Клетников, Милош Линдро), уз преглед одабране секундарне литературе (критика, есеј, студије). | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе | Предавања (монолошка и дијалошка метода); вежбе (дијалошка, текст-метода); консултације. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 70 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари |