15ДФК5 - Историја књижевних појмова
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Историја књижевних појмова | |||
Акроним | 15ДФК5 | |||
Студијски програм | Језик и књижевност | |||
Модул | ||||
Тип студија | докторске академске студије трећег степена | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 10.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Преглед настанка и мењања семантичког поља појединих књижевних појмова (пре свега назива жанрова и назива великих стилских епоха средњег и раногновог доба) у европској и мађарској стручној литератури у 19. и 20-21. веку. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти су стекли увид у токове формирања књижевних категорија и преглед утицаја ових токова на интерпретацију књижевне традиције. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Појам дворске културе и интерпретација дворске љубави (fin amors, amour courtois) у европској традицији. Расправа о средњовековној мађарској љубавној поезији (virágének vita). Жанрови кратке прозе у средњовековној књижевности (fabliau, lais, legenda, exemplum, miraculum). Ознаке бокачовске кратке приче: новеле. Интерпретације ренесансе у стручној литератури 19. века, утицај створене слике о ренесанси на уметност 19. века. Појам ренесансног хуманизма.Савремене интерпретације неолатинских песника (Accessus ad auctores: интерпретативна метода приписана Донату и Елијусу, граматичарима из 4. века; Вергилијев интелектуални пут као песнички узор). Улога медијске револуције у новим интерпретацијама реформаторске књижевности. Плурализација знања као основна одлика раног новог века. Споне између хуманистичке и реформаторске књижевности. Развитак појма барока (рехабилитација барока у 19. веку у историји уметности (Burckhardt, Wölfflin). Ничеово схватање барока. Појам књижевног барока, најновоји културолошки приступ појму. Питање рококоа и галантне књижевности. Настанак романа. | |||
Садржај практичне наставе | ||||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
5 | 2 | |||
Методе извођења наставе | predavanje, diskusija, tekstoloőki metod | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 60 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 30 |