15ДФК5 - Историја књижевних појмова

Спецификација предмета
НазивИсторија књижевних појмова
Акроним15ДФК5
Студијски програмЈезик и књижевност
Модул
Тип студијадокторске академске студије трећег степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ10.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметимаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаПреглед настанка и мењања семантичког поља појединих књижевних појмова (пре свега назива жанрова и назива великих стилских епоха средњег и раногновог доба) у европској и мађарској стручној литератури у 19. и 20-21. веку.
      Исходи учења (стечена знања)Студенти су стекли увид у токове формирања књижевних категорија и преглед утицаја ових токова на интерпретацију књижевне традиције.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеПојам дворске културе и интерпретација дворске љубави (fin amors, amour courtois) у европској традицији. Расправа о средњовековној мађарској љубавној поезији (virágének vita). Жанрови кратке прозе у средњовековној књижевности (fabliau, lais, legenda, exemplum, miraculum). Ознаке бокачовске кратке приче: новеле. Интерпретације ренесансе у стручној литератури 19. века, утицај створене слике о ренесанси на уметност 19. века. Појам ренесансног хуманизма.Савремене интерпретације неолатинских песника (Accessus ad auctores: интерпретативна метода приписана Донату и Елијусу, граматичарима из 4. века; Вергилијев интелектуални пут као песнички узор). Улога медијске револуције у новим интерпретацијама реформаторске књижевности. Плурализација знања као основна одлика раног новог века. Споне између хуманистичке и реформаторске књижевности. Развитак појма барока (рехабилитација барока у 19. веку у историји уметности (Burckhardt, Wölfflin). Ничеово схватање барока. Појам књижевног барока, најновоји културолошки приступ појму. Питање рококоа и галантне књижевности. Настанак романа.
      Садржај практичне наставе
      Литература
      1. Bahtyin,Mihail, Az eposz és regény=Az irodalom elméletei, III., szerk. ThomkaBeáta, Pécs, 1997, 27–68. Bán Imre: A barokk, Bp., 1976. Curtius, Robert: Europäische Literatur und lateinisches Mittelalter, Francke, Tübingen –Basel, 1948 (1933). Elias, Norbert: Az udvari társadalom: a királyság és udvari arisztokrácia szociológiai jellemzőinek vizsgálata, Napvilág, Bp., 2005. Europäische Barock-Rezeption I-II, Hrgs. von Gerber Klaus, Wolfenbütteler Arbeiten zur Barockforschung, Otto Harrasowitz, Wi
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      52
      Методе извођења наставеpredavanje, diskusija, tekstoloőki metod
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит
      Практична наставаУсмени испит60
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари30
      Врх стране