15ФЛФЛ047 - Филозофија духа
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Филозофија духа | |||
Акроним | 15ФЛФЛ047 | |||
Студијски програм | Филозофија | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Нема посебног услова. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Циљ овог предмета је да студенти добију преглед позиција и контроверзи у области тзв. „Philosophy of Mind“ као једне од најактуалнијих филозофских дисциплина. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Исход овог предмета је да студенти умеју сами просуђивати квалитет аргументације представника различитих становишта инволвираних у савремене дискусије о односу телесног и менталног. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Појам филозофије духа (Philosophy of Mind). Историја филозофије духа. Историја неурофизиологије. Однос између тела и духа као класични филозофски проблем. Декартов дуализам као полазиште нововековних контроверзи. Психофизички паралелизам, материјализам, (епи)феноменализам, редукционизам. Класичне и нове форме монизма. Проблем свести. Мозак и свест (неурофилозофија). Критика когнитивизма. Мишљење и језик. Аналитичка филозофија духа. Метода мисаоних експеримената. Проблем интенционалности духа. Намера и радње. Проблем слободе воље. Детерминизам, индетерминизам, компатибилизам. Проблем слабе воље. Теорија емоција (аналитички и неурофилозофски аспекти). Проблеми персоналног идентитета. Теорије памћења. | |||
Садржај практичне наставе | На вежбама се детаљно проучавају текстови модерних филозофа духа (Рајл, Дејвидсон, Нејгел, Патнам, Серл ...). Како би боље разумели аргументативне технике (посебно оне којима се користе аналитички филозофи), студенти требају приликом писања семинарског рада да употребе неке од њих. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Дијалошка метода, анализа текстова и видео материјала | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | 20 | Усмени испит | 50 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 20 |