15ММ013 - Алтернативне методе у настави књижевности

Спецификација предмета
НазивАлтернативне методе у настави књижевности
Акроним15ММ013
Студијски програмМађарски језик и књижевност
Модул
Тип студијамастер академске студије другог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са карактеристикама „З” генерације и са алтернативним методама образовања које су прилагођене управо специфичностима „З” генерације.
    Исходи учења (стечена знања)Познавање теоријских и практичких аспеката нових образовних метода, које изазивају сасвим нове доживљаје и резултате у процесу учења.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеИзазови 21. века у образовању у основној и средњој школи. Основне карактеристике „З” генерације. Интердисциплинарна анализа књижевних дела. Аспекти анализирања уџбеника и наставног плана. Улога реторике у образовању књижевности. Метода „дискузије” ‒ могућности усвајања културне дискусије у оквиру школе. Процес дискусије типа Карл Попер и разне улоге у тој дискусији. Визуална комуникација и медијска писменост у настави. Комуникациони тренинг задаци на часу књижевности. Тим билдинг тренинг задаци на часу књижевности. Теорија музеја, музејска педагогија и књижевна музеологија. Онлине заједнице и њихово примењивање у настави књижевности. Анализа и обрада књижевних дела помоћу wеб 2.0 средстава. MOOC (Massive Open Online Course). Иновативне технике презентације.
    Садржај практичне наставеАнализа уџбеника. Тренинг реторике. Метода „дискусије” у пракси. Дискусија типа „Карл Попер”. Тренинг задаци комуникације и тим билдинга. Обрађивање једног романа помоћу wеб 2.0 средстава. Анализа и израда онлајн наставног градива. Примена разнih техникa презентације у пракси.
    Литература
    1. Tari Annamária. 2011. Z generáció. Budapest: Tericum.
    2. Fenyő D. György. szerk. 2010. Hézagpótlás: a kortárs magyar irodalom tanítása. Budaörs: Aula.info.
    3. Pethőné Nagy Csilla. 2007. Módszertani kézikönyv az irodalomkönyv 9-12. és az irodalomtankönyv a szakközépiskolák számára 9-12. című tankönyvcsaládhoz : [befogadásközpontú és kompetenciafejlesztő irodalomtanítás a gimnáziumok és szakközépiskolák 9-12. évfolyamában]. Budapest: Korona.
    4. Erdélyi Margit. szerk. 2014. Az irodalomoktatás új kihívásai. Budapest: Gondolat.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    21
    Методе извођења наставеКреативна анализа стручне литературе у групном раду, тренинг задаци, дискусија.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит50
    Практична настава20Усмени испит
    Пројекти20
    Колоквијуми
    Семинари
    Врх стране