15СД9 - Социологија предузетништва

Спецификација предмета
НазивСоциологија предузетништва
Акроним15СД9
Студијски програмСоциологија
Модул
Тип студијадокторске академске студије трећег степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ10.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметимаПоседовање основних општесоциолошких и знања из Социологије рада.Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаДа докторанди овладају теоријским знањима и методолошким поступцима, како би могли да критички мисле и да самостално проучавају структуралне и развојне проблеме модерних друштава који утичу на предузетничко пословање, као и на последице таквог начина рада на развој “њудских ресурса” и уопште људских умећа, и на човеково самообликовање посредством рада.
      Исходи учења (стечена знања)Оспособљеност докторанада за разумевање модерног предузетничког пословања и за његово целовито, социолошко, критичко истраживање и пропитивање. Та оспособљеност ће се изражавати: у способности да се прате постојећа достигнућа и да се развијају нове теоријско-методолошке могућности социоилошког проучавања предузетнишзва; у експертској изузетности повезивања социолошке теоријско-методолошке визије са властитим истраживачким налазима и са достигнућимна посебних наука; у развоју властитих умећа и вештина у сфери промовисања предузетништва у друштву, уз употребу одговарајућих информационо-комуникационих технологија; у сазнајном освешћавању предузетничког пословања и изградњи пословне етике; у професионалном комуницирању у домаћим и међународним оквирима и у доприносу развоју професионалне етике.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеСоциолошка истраживања предузетништва и, с њим у вези, менаџмента и маркетинга; модернизација рада, техничкотехноилошки развој и (само)обликовање човека посредством “игре интереса” на тржишту рада; предузетничко пословање и друштвеноекономска моћ; утицај новолибералне идеологије на трансформацију организација рада; постсоцијалистичка (својинска) трансформација рада и глобализацијски утицаји; културне детерминанте предузетничког пословања и вредновање рада; специфично посредовање етно-националних особености у сфери предузетничких активности; родне особености предузетништва; предузетништво, “људски ресурси” и социокултурни капитал; социолошки погледи на будућност рада.
      Садржај практичне наставеКритичка анализа истраживања предузетништва у социологији и у посебним научним дисциплинама; анализа доприноса појединих социолога истраживању и објашњењу предузетништва; презентација методолошких замисли и поступака у социолошком приступу предузетништву и изградњи пословне етике.
      Литература
      1. Silvano, B. (1994). Tegobe prelaza u preduzetničko društvo. Beograd: Institut za sociološka istraživanja Filozofskog fakulteta.
      2. Милошевић, Божо и др. (1994). Предузетништво и социологија. Нови Сад: Матица српска.
      3. Милошевић, Божо (2004). Умеће рада. Нови Сад: Прометеј.
      4. Милошевић, Божо (2013). Организација рада у глобалној транзицији. Београд: Просвета
      5. Болчић, Силвано (2003). Свет рада у трансформацији. Београд: Плато.
      6. Drucker, P. (1991). Inovacije i preduzetništvo. Beograd: Grmeč.
      7. Grint, Keith (2003). The Sociology of Work. Cambridge: Polity Press.
      8. Шљукић, М. (2018). Фабрика: индустрија у пост-социјалистичкој Србији. Ново Милошево: Банатски културни центар.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      64
      Методе извођења наставеИнтерактивна предавања, расправе, теоријска елаборација и презентација емпиријске грађе, консултативни дијалог.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавањаПисмени испит
      Практична наставаУсмени испит70
      Пројекти10
      Колоквијуми
      Семинари20
      Врх стране