15НЈНЈ059 - Методика наставе немачког језика 1

Спецификација предмета
НазивМетодика наставе немачког језика 1
Акроним15НЈНЈ059
Студијски програмНемачки језик и књижевност
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметимаПоложени испити из следећих језичких предмета са I и II године: Увод у лингвистику 1 и 2, Морфологија 1 и 2, Фонетика и фонологија, као и Синтакса 1 и 2.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаДефинисање предмета, појмова методика и дидактика; упознавање студената са методама наставе немачког језика као страног; стицање теоријског знања о језичким вештинама: о слушању са разумевањем, о говору, писању, читању, граматици и вокабулару. Упознавање студената са спољашњим и унутрашњим факторима који утичу на на процес учења страног језика мотивација; мотивација, теорије учења.
    Исходи учења (стечена знања)Студенти поседују теоријска знања о историјском развоју метода наставе немачког језика као страног, као и о језичким вештинама (слушању, говору, писању и читању) и о разноврсној типологији вежби коју је неопходно применити да би се овладало наведеним вештинама .Студент је упознат са спољашњим и унутрашњим факторима који утичу на процес учења страног језика.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеДефинисање појмова методика и дидактика; утицај спољашњих и унутрашњих фактора на процес учења страног језика; мотивација; теорије учења; памћење и учење страног језика; историјски преглед метода наставе немачког језика као страног; језичке вештине: слушање са разумевањем, говор, писање и читање; обрада и вежбе вокабулара, граматика.
    Садржај практичне наставеУсвајање поменутих наставних садржаја кроз вежбе са конкретним задацима.
    Литература
    1. Storch, G. : Deutsch als Fremdsprache. Eine Didaktik. Paderborn, Wilhelm Fink, 1999.
    2. Bohn, R.: Probleme der Wortschatzarbeit. Fernstudieneinheit 22, Langenscheidt, 2003, 5. Aufl.
    3. Dahlhaus, B.: Fertigkeit Hören. Fernstudieneinheit 5, Langenscheidt, 1998, 5. Aufl.
    4. Surkamp, C. (Hrsg.). Metzler Lexikon Fremdsprachendidaktik. Stuttgart, Weimar, Metzler, 2010
    5. Neuner, G.- Hunfeld, H.: Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts. Fernstudieneinheit 4, Langenscheidt, 1999, 5.Aufl.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеПредавања, индивидуални рад, рад у пару и у групама, пленум, истраживачки рад.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит
    Практична настава10Усмени испит50
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари30
    Врх стране